Forside

lørdag 1. august 2009

Klematis og andre gleder

Å overlate hagen til seg selv i ca 3 uker om sommeren kan få store konsekvenser. Men dette var det første

som møtte meg da jeg kom hjem. Klematisen i full blomst ved inngangsdøren. Puhu de fleste plantene har overlevd.. men noen har dessverre druknet. ( sier litt om været i Bergen i sommer)
Jeg tror denne klematisen heter Jackmanii den var plantet før jeg flyttet hit så vet jo ikke helt sikkert. Jeg klipper den ned hver vår i midten av mai, og den vokser seg like stor og blomstrer noe helt utrolig fra juli til sep/oktober. Men jeg lurer litt på om det er på høsten jeg burde beskjære den.. noen som vet med sikkerhet? Røttene må beskyttes mot solen med noen steiner.

Denne sjarmerende båten har mine to gutter fått av noen naboer på hytten til mine sviger foreldre. Jeg ble ganske missunnelig, for det er en skikkelig sjarmerende gammel båt.


Jeg ser den for meg i hagen på vår planlagte hytte fylt med masse flotte blomster. Jeg spurte guttene om jeg kanskje kunne får den men de svarte et rungende NEI... snufs


Men svigermor derimot har et hjerte av gull ;) og fant denne gamle vannkannen innerst i en bod og spurte om jeg ville ha den.. HURRA. Takk snille :)
Så lurer jeg helt til slutt på om noen kan hjelpe meg. Skal kjøpe meg symaskin, men aner ikke hva jeg skal se etter.. noen som kan anbefales??. Jeg planlegger å lære meg å sy enkle kjoler, vesker, lappe tepper, puter o.l

3 kommentarer:

  1. Heihei :-)

    Ja, sommeren startet så fint - men nå i juli har det vært sørgens kapittel.. hva skal vi med alt regnet? Blir ikke bilige strøm av den grunn... hmpf!!

    Ang symaskin. Stikk innom en sybutikk, husquarna f.eks (strandgaten) - og fortell dem hva du skal bruke symaskinen til - og de vil anbefale deg en som passer dine krav. Min symaskin funker HELT fint til enkel søm, men kan f,eks ikke sy elastisk søm eller overlock - noe som er veldig greit om man syr klær. De selger symaskiner på stoff&STIL ja, men utvalget er ganske begrenset - tror de kun selger Janome (og de er kostbare !!) ! De har også en veldig billig en på elkjøp, som jeg kan anbefale. Den gir MYE for pengene!

    God helg!
    klem

    SvarSlett
  2. Heisan.

    kjempefin den klematisen!!
    Og heldiggrisen deg som fikk den flotte vannkannen!!

    Lite plaster på såret, siden du ikke fikk båten, hihi..

    Snakkes snart ;o)

    Klem og god natt.

    SvarSlett
  3. Hei,velkommen tilbake..Ja den Voss-flasken er jeg glad i.Har flere stk.i både glass og plastikk..De i glass har jeg kjøpt på en flott matbutikk på Nordstrand-Oslo som heter Jacobs..De i plast,stod og ventet på oss på hotellrommet i ferien..snakk om service.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...