Forside

fredag 19. april 2013

Russesokk med mariusmønster

 Disse strikket jeg i vinter. Hælen strikkes helt til slutt, veldig enkel helfelling dette:)






På bildet over plukket jeg opp masker til det som skal bli til hæl, den røde tråden ble strikket inn underveis for at jeg skal kunne ta opp masker til hæl., og den fjernes når maskene over og under tråden er plukket opp.

 Hælen strikkes som tåen, og blir seende slik ut. Virkelig enkel metode dette. Oppskriften på denne russesokken fant jeg i et Allersblad.
 Jeg strikker på rundpinne, mye enklere enn å bruke 5 pinner.

(note to self: det går ann å rydde bordet før det tas slike bilder, for et virvar av rot!!)




12 kommentarer:

  1. Wow. Det var litt av noen sokker det. Sånne har ikke jeg tolmodighet til å lage. Ikke evner heller. For å svare på spørsmålet ditt: Nei det er ikke de samme rutene i dette prosjektet som det jeg har laget teppe av. Det het sirkler i kvadrat og oppskrift funnet hos Solstrikke. Du finner henne på blogglista mi.På ca to innlegg under dagens hos meg har jeg laget pute i dette mønsteret. Det jeg lager nå skal også bli pute. Må ha noe lite mens jeg reiser herover.
    Klem og god helg til deg

    SvarSlett
  2. Kjempefine Marius-sokker!
    Sånn hælfelling mener jeg at det er på "russe-lester" også. Strikket slike lester for mange år siden.
    Fortsatt god helg til deg! :-)

    SvarSlett
  3. Superfine russestrømpe du har laget.
    Det blir fantastisk for jente eller gutten... deilig varm føtter.
    Jeg strikker strømpe også - nå - været kommer som det vil.
    Ha en fin helg. Hilsen fra Viola.

    SvarSlett
  4. Utrolig fine. Skulle ønske jeg hadde tålmodighet til å strikke.

    SvarSlett
  5. Superfine sokker - er selv stor fan av etterpå-hæl!

    SvarSlett
  6. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  7. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  8. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  9. Nydelig side du har. Jeg er imponert. Ta gjerne en titt på nettsiden min om pusse opp Ha en fin sommer =)

    SvarSlett
  10. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  11. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...