Forside

mandag 29. november 2010

Skøytebane og leskende islykt av saft:)

Da eldste kom hjem fra skolen i dag sier han, "du mamma du sa du skulle rydde, vaske og gjøre det koselig her i dag du, men her er det jo bomba!!"

Nå har det seg jo sånn at jeg var  på juleverksted i går:) Og jeg startet dagen i dag med å rydde vekk alle tingene jeg hadde med til Barbro.
Da dukket jo denne lille dompappen opp. Den kunne jo ikke være halvferdig så satt meg ned og fullførte den og et smykke til.
Helt plutselig var klokken blitt MAAANGE så jeg kastet fra meg smykkelage utstyret og fant fram vaske bøtta:)
Så vaska jeg litt vinduer mens jeg funderte på om jeg hadde nok julepynt. Dette kunne absolutt ikke vente så jeg slang fra meg vaskefilla og hentet 4 svære ikea esker i kjeller`n.
Der dukket denne sjarmøren opp, og Fy søren så jeg har savnet han altså! Den måtte jo plasseres med en gang!
Og Mr. Sau synes jeg bare er SÅ kul, den måtte det jo også rydde og vaskes plass til:)
Så kom Farmor innom med gave til meg:) Et nydelig pinnehjerte:) Det begynte jo å klø i fingra med en gang .
og vips så hang den ferdig pyntet på ytterdøra. Da ungene kom hjem, var det som alle skjønner,  et eneste kaos av juleesker, smykkelage utstyr og dekorasjonstæsj spredt utover.. Jeg klarte til og med å snuble i vaskebøtta full av vann..  kaos!!

Disse små islyktene lagde jeg i helgen og hadde samtidig satt ut 2 store bøtter fulle av vann med en stor flaske i midten av hver bøtte slik at det kan bli plass til lys.

Får å få islykten lett ut av bøttene leste jeg på en blogg at man skal ta bøttene inn en halvtimes tid sånn at de løsner lett fra bøtta. Det sto ingenting om at man IKKE skulle sette bøttene foran peisen!!

.... da jeg snudde bøtta på hodet utenfor huset rant det en god del saft utover, ja saft, for jeg skulle jo lage en rød lyslykt og hadde hatt MASSE saft i vannet.
Kunne jo ikke ha fullt av klissete saft rett utenfor inngangsdøra så jeg spylte godt med vann og det var virkelig smart i minus 8 grader. Så hvis du kjenner noen som har lyst å gå på skøyter og samtidig slikke på en islykt laget av saft  er det bare å sende de til meg:))

Og de flaskene i midten av bøttene er det iallefall HELT umulig å få ut!! Er det noen tips å få tro?

20 kommentarer:

  1. Antia da..... hva har du gjort...sitter her å ler så tårene triller.Hadde også planer om å vaske men nei du ikke så mye av det du her heller.Bare rot.
    Smykke ble jo kjempe fint....nei nå må jeg løpe skal på klubb ville heller vært kreativ.

    Ønsker deg en fin kveld min venn

    Klem

    SvarSlett
  2. Ha, ha, ler så jeg griner:-) Du er bare helt herlig! Fikk noen av naboene med seg at du spylte, eller, *fnis*? Men ideen var jo god da - det skal du ha! En GIGANTISK saftislyslykt:-) Tror ikke jeg skal bidra med noen gode råd om hvordan du skal få ut de flaskene... Lykke til!

    De små islyktene var forresten nydelige. Og kjempeskjønn rev!

    Klem

    SvarSlett
  3. Hell varm vann inni flaska..

    SvarSlett
  4. Flaskene er helt fulle av frossen saft;)

    SvarSlett
  5. Ja ........ha ha ha......... helle varmt vann inni flaskene tenkte jeg også,og skrullet meg opp på bildet igjen... av islyktene haha ha ha ha..... Du har jo fylt dem med vann...he he he ler så jeg griner jeg også ;)

    MEN du ;);););) Tanken var jo god :):):)
    Synes du er kjempe såt som lar oss lese om dette ;)
    Tusen takk for latteren..
    Og jeg avslutter med og si.. BEDRE lykke neste gang..

    SvarSlett
  6. Mente jo søt...har ledd så jeg ikke har sett tastaturet eller bokstavene :):)

    SvarSlett
  7. Hihihihihi...nå fikk jeg meg en god latter=), tårene triller!!! En fantastisk herlig historie fra hverdagen din Anita=)!

    Kos deg videre=)!
    Klemmer!

    SvarSlett
  8. Da må du nok ta de inn litt og ta det ut når det tinet litt...

    SvarSlett
  9. Fornøyelig lesing...*smiler*..
    Men de små islyktene dine med kvist i var kjempe fine! :O)

    SvarSlett
  10. haha, ler meg ihjel... spesielt med tanke på H sitt blikk og kommentar da han oppdaget dett (eller det jeg tro han gjør og sier) hahaha...
    Klem J.

    SvarSlett
  11. Hyler av latter!!!!
    Tusentakk for en superkosleig kveld igår!!!!
    Du må legge ut killer-bildet av den stakkers dompappen :-)

    SvarSlett
  12. :) Jeg ble nesten svett av å lese alt du har gjort! Islyktene dine var veldig fine, så jeg håper du får ut flaskene. Jeg har et par bøtter med vann i ute jeg også nå og har sagt til meg selv flere ganger i kveld at jeg IKKE må glemme å se hvor mye de har fryst til før jeg legger meg i kveld. Er redd de skal bunnfryse!!
    Koselig ny header du hadde også:)

    SvarSlett
  13. så nydleige islykter...!! ja det kan lett bli søl.. og det er så hard kulde at man kan fryse fast fingrene når man holder på med dette! linker deg til innlegget mitt, der eg har islykter selv, håper det er ok...
    klem,magny

    SvarSlett
  14. Herlig innlegg :-) Livet er jo en reise full av digresjoner ;-) (WOW! Den setningen bør jeg skrive ned og gjemme til senere skriverier!) Kjempefine lyslykter du hadde laga - takk for tips om å ikke sette dem foran peisen. Noen ganger kan det være greit å lære av andres erfaringer :-P

    Ha ei flott uke og klem fra Siv

    SvarSlett
  15. Halledusinamej, en så söt liten krabat, inte ska storsvansen ligga nerpackad i en IKEA-kasse. Och långbeningen verkar vara långsint och sur, här har man väntat och väntat, tänker han. Du får säga söta saker till honom och mata honom med pepparkakor så han öppnar ögonen till julafton och inte snavar om han ska vara jultomte. Om man bränner sig på tungan av den heta glöggen är isglass bra, ut och slicka bara!

    SvarSlett
  16. Du er bare rå altså.... åååå så kjekt at juleverkstedet var vellykkte... så inne hos Lappeline...

    så koselig dere hadde det...


    og nydelige lykter du har laget..

    Ønsker deg en fin dag på skøyteisen =)))))=

    klemmer

    SvarSlett
  17. Hei!
    Så fine lyslykter;)
    Håper du har fått ut flaskene nå!
    Eg laga mange sånner i fjor,men fikk løsna di med varmvann og litt rå kraft...i forsiktig monn;0)
    Kor nydelig dyr du hadde,den reven kor får du tak i slike?
    Eg følger din blogg<3
    Klæm fra Beate

    SvarSlett
  18. Hei og takk for koselig hilsen hos meg, så hyggelig at du tittet innom meg!! ;)
    Nydelig blogg du har & lyktene dine var super fine ;)
    Herlig innlegg, hi hi... ;))
    Foe en søt rev, forstår at han måtte frem ,))
    Nyt av herlige førjulsdager♥
    Klem fra meg,
    Anki

    SvarSlett
  19. Hi-hi...ikke mer å si:-)
    Og for en herlig ny header du har fått. Ubetalelig!!
    Klem Ingrid

    SvarSlett
  20. Hei.
    Herlig historie.....på en herlig blogg.
    Jeg dumper stadig innom nye blogger og din er kjempekoselig ♥
    Du skriver bra og du gir masse inspirasjon.
    Jeg er glad i all slags håndarbeid og hobbyaktiviteter selv , men ikke så veldig flink. Kjekt å se alt det du lager.
    Jeg henger meg på som følger, jeg.
    Ha en fin kveld.
    Klem fra Ingunn :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...