Forside

fredag 26. november 2010

Lage egne smykker? Niks.....eller

Da "smykkelage" feberen herjet for fullt for noen år siden bestemte jeg meg for å ikke bli bitt av den basillen.
Har jeg liksom ikke nok med hekling, strikking, litt sying og andre pyssler.
Da jeg kom over lekedyra til ungene i dag ble det litt fristende å bare teste ut hvor vanskelig det egentlig er å borre hull i dem.
Jøss, det var jo lekende lett, tja, da kunne jeg jo like godt borre i noen flere..og  i og med det nå var blitt hull i de ja, så kunne jeg jo bare forsøke litt da, med noen perler, litt fiskesnøre, ståltråd og diverse (som jeg helt "tilfelldig" hadde liggende hjemme)
Helledussen for en søt liten valp da og
 en liten dådyrkalv.

Men jeg skal ikke begynne å lage smykker altså, (ikke sånn offisielt iallfall),  kanskje jeg lager noen få på  juleverkstedet på søndag? Ja for på juleverksted så lager man jo det man ikke pleier lage til vanlig ikke sant?.. eller er det bare juleting man skal lage på juleverksted?

Er det noe du har lovet deg selv at du aldri skal begynne med?
God helg!

Ps. I kveld klappet yngste på 10 år meg på rumpa, lo høyt og sa jøss det er jo en trampoline!! Frekke lille...

21 kommentarer:

  1. Dette var jo originalt! Virkelig stilig ble det med dyrene på til pynt. :) Slikt er jo så populært nå for tiden også.

    SvarSlett
  2. Åååå så fine....en kjempe ide..kanskje jeg må lete etter dyrene på lofte i heimen.Hmmm
    Gleder meg .....men vet ikke helt hva jeg skal lage ennå....hørte vi ikke ble så mange ...men vi kan nå ha det koseligt vi ...
    I morgen skal jeg en tur på jule meese
    Ha en fin kveld og lørdag i morgen
    Klem til deg

    SvarSlett
  3. Superfine smykker!

    -Og hurra for frekke 10-åringer, har en slik selv. Finnes ikke grenser for frekkheten :-)

    SvarSlett
  4. Du er kreativ du Anita. Smart å tenke på denne måten, for dette gjorde seg! Nå har du starta en trend!

    Også måtte jeg le av 10-åringens betraktninger av mammas rumpe. Man må jo gi seg ende over og le av slikt, det nytter iallefall ikke bli fornærmet. Hehe ... du får lagre den til bryllupstalen engang i framtiden.

    Nyyyyyyyyyt helgen.

    Klem Marit

    SvarSlett
  5. Så fiiine smykkene blei da!
    Fekk lyst te å prøva eg og ;o)
    Eg har spart på ein del av dyra te guttungen...

    Han e 11 år og te tider frekk han og, men i går kveld fekk eg faktisk ein god klem og han sa: "mamma, har eg nåken gong fortalt deg at du egentlig e ganske snill?"
    Tihi, rørande og i overkant av ka en kan forventa meine nå eg :o)

    Kosa dåkke maaaase på juleverksted!
    Håpe det komme mange og forvente rapport :o)

    Ha ei aldeles strålande helg

    SvarSlett
  6. Jeg skulle ikke starte Epla butikk og i alle fall ikke begynne å blogge.. jada..

    SvarSlett
  7. He, he, herlig kommentar fra 10 - åringen:-)

    Smykkene var knallstilige!! Utrolig smart! Bambismykket var rålekkert! Så kreativ du er! Ja til smykkelaging på juleverkstedet! Og kryss i taket - vi blir muligens fem stykker:-)

    Klem

    SvarSlett
  8. Vilken kul idé! Du er da en til å hitte på. Å great blir det da. Lycke til i morn da!
    Kanske blev det lite norska av mitt försök.

    SvarSlett
  9. knallfine Anita! Jeg bare elsker slike dyresmykker :o) Klart du må lage slike på juleverksetedet! Det må jo bli årets julegave (eller var du igrunnen ferdig??) Klem og god helg!
    Ps : lykke til i morgen!

    SvarSlett
  10. Takk for kommentar hos meg også ;-)
    Synes smykkene dine var kjempefine! Falt særlig for dalmatineren. Kjempefint med de blanke perlene til! Synes du har en inspirerende blogg. Elsker strikkekjolene dine! Dessuten skriver du bra, kommer med mange bra tips og har veldig mange fine bilder!

    SvarSlett
  11. Det er av sine egne man får høre det :-D Det er slett ikke lett å holde seg unna 'nye'hobbyer som dukker opp - jeg har også ganske så mye smykkelagingsutstyr liggende, selv om jeg aldri har drevet med det ;-) Jeg skulle så veldig veldig gjerne ønske jeg hadde bodd så nære at jeg kunne ha vært med på juleverksted i morra - er misunnelig jeg :-))

    Ha ei riktig god helg, og kos dere skikkelig i morra - klem Siv

    SvarSlett
  12. Heisan!

    Det var en virkelig en god ide, så stilig..
    Tror du hadde fått omsetning på de der om du hadde forsøkt!

    Forstår at dere skal ha juleverksted i morgen, så gøy! Ønsker dere masse lykke til, adventsklem fra meg

    SvarSlett
  13. Titter innom deg for å ønske deg en strålende flott adventshelg - kooos deg masse!!Lykke til med juleverkstedet:)

    Klem fra Linda

    SvarSlett
  14. Jeg har ledd mange ganger i dag ang kommentaren om trampolinen - for en frekkas :0) Hi,hi:)
    Flotte smykker - du må aldri si aldri!!
    God helg til deg :)
    Kjersti

    SvarSlett
  15. Hei igjen..

    Det hadde vært kjempegøy å vært med dere på juleverksted! Jeg er dessverre opptatt hele helgen, men kanskje jeg kan slenge meg med til neste år:))

    Kos deg i kveld! klem

    SvarSlett
  16. Her ser jeg kreativiteten blomstrer...:-)
    Kule smykker!!!
    Håper ellers du koser deg i førjulstiden og at ærligheten til de søte små faller i god jord:-)
    Klem Ingrid

    SvarSlett
  17. De var fiiine Anita!
    - og nå gir du meg også mange ideer:-)
    - har laget knotter med dyr på en kommode engang, men denne varianten har jeg ikke sett:-)
    Kos deg masse på juleverksted,snufs;-D
    Klem, Hege.

    SvarSlett
  18. Hihihiihi...disse var jo bare kjempe søte!!! Selvsagt kan du lage slike på juleverksted=). Båndene jeg har brukt kjøpte jeg på Stoff og Stil i fjor...vet ikke om de har denne typen i år...!

    Ha en deilig 1.sødag i advent!!
    Klemmer!

    SvarSlett
  19. Dette var stilig, liker ideene dine!

    Jeg har også en ti-åring, og du verden hvor mye rart de kan finne på å si.
    Skulle skrevet det opp.

    Hilsen fra Mimmi-Leone

    SvarSlett
  20. Skønne smykker. Vil gerne lave nogle lysholdere til juletræet på samme måde. Må vist lige ud og finde boremaskinen frem
    stine:)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...