Forside

torsdag 22. april 2010

Balsam for sjelen


4 dager uten mann og barn, kun meg og malerkosten og naturen, tenk at dette kan oppleves som lykke:)
Nå må jeg jo si at jeg elsker både ungene og mannen, men ikke ofte jeg får annledning til å bare være i mitt eget selskap over flere dager og kun være MEG:))
 Jeg valgte å jobbe i stillhet, kun fuglene som sang for meg. Det å ha tid å tenke og reflektere over livet har vært balsam for meg.  Livet er kort og tar vendinger når man minst aner det.
Bruker du livet ditt som du ønsker? Lever du på andres premisser? Hva gjør deg glad og lykkelig? Virkelig viktige spørsmål jeg har stilt meg selv disse dagene, og som ALLE bør reflektere over.
Hverdagen går så fort og jeg tror det er veldig viktig å sette av tid til nytelse, ting man ikke må gjøre, men som man har lyst til for sin egen del.. noe som gir en energi. I dag skal jeg nyte en treningsøkt med en god venninne, plante jordbær og jeg skal nyte å male fuglekasser med ungene:)
Hva skal du nyte?

13 kommentarer:

  1. Herlig innlegg ,
    - men akk så viktig...!
    Heldige deg - kan jeg ta meg en tur eller,hehe:-)
    Her er det full fart med fire barn og meg - mannen er på jobb ute ,
    og slik går no`dagan:-)
    Unner deg det veldig, kos deg!
    Klem,Hege.

    SvarSlett
  2. Nydelig hytte og herlig innlegg.
    Kozzz deg!

    SvarSlett
  3. ...fine påminnelser, Anita.

    jeg har grunnet mye over det samme i det siste - og du er en god samtalepartner :o)

    Det å leve litt for seg selv er viktig! Jeg tror jeg har tatt første steget mot det nå..

    Ha en fin dag, så sees vi i morgen :o)

    Klem J.

    SvarSlett
  4. Må si at det der hørtes deilig ut :-) Jeg er jaktenke jeg store deler av høsten, og må innrømme at jeg ser frem til høsten ;-) Det er også godt å få muligheten til å rekke å savne hverandre også :-D

    Klem fra Siv

    SvarSlett
  5. Det er et fantastisk innlegg du har skrevet her.
    Dette er utrolig viktig og har tenkt mye på det siste.
    Tid til nytelse, tid til å ta vare på andre og ikke minst tid til seg selv. Tid til å gjøre ting en har lyst.
    Jeg skal ta meg tid til å hekle litt og sy litt,det har jeg lyst til og det gir energi..

    Du har helt sikkert hatt fine dager på hytten din.Godt å kunne gjøre slikt.

    Ønsker deg en fin kveld

    Klem fra meg til deg

    SvarSlett
  6. Hei! Så lenge sidan sist! Flott innlegg du har laga. Eg skjønner deg veldig godt. Eg meiner at eg blir ei bedre mor, og kone, når eg får vere litt for meg sjølv. Kjempeviktig!

    Ha ein fin kveld!
    God klem frå Elin :)

    SvarSlett
  7. Høres herlig ut! Deilig å få være litt for seg selv. Vi trenger det iblant.

    Muggen er forresten kjøpt på Cornella på Nesttun:-)

    Klem

    SvarSlett
  8. ÅÅ dette var et bra innlegg med en påminnelse om å stoppe opp litt.. det trenger vi :O=)

    Skjønner godt du koser deg i disse omgivelsene.

    klem O=)

    SvarSlett
  9. Sååå nydelig innlegg!!
    "Balsam for sjelen" - for en perfekt tittel!!
    Det du skriver om er så inderlig vakkert og ja tid alene er gull verdt, man finner roen ❥❥❥
    Et inspirerende innlegg, - vakkert, rolig og skjønt!!
    Ønsker deg en strålende helg :))
    Alt godt til deg min kjære bloggvenn!!
    Og du FOR en herlig header du har laget!! Strålende vakker ❥❥❥
    Varm klem fra Lokki

    SvarSlett
  10. Jeg skjønner deg veldig godt! Herlig å få noen dager for seg selv av og til selv om man er aldri så glad i familien sin:-) Har du hørt det kinesiske ordtaken som sier: "Når man har hatt det riktig travelt, må man vente på sin sjel" ? Og det gjør man syns jeg ved å tenke som deg her:-)
    Ønsker deg en herlig helg og kos deg!!
    Klem Ingrid

    SvarSlett
  11. Hei på deg.

    Et flott innlegg, og en fin påminnelse! Grunner litt over de samme tingene for tiden.

    Det å leve litt for seg selv er viktig, men akk så lett å glemme i hverdagens mas og kjas.

    I dag har jeg hatt en nydelig fjelltur, i snøvær, men fuglene sang så vakkert....

    Ønsker deg en riktig god helg.

    SvarSlett
  12. Hmmm, viktig å nyte, tenke og reflektere over livet og hverdagen i blandt:) For en hytte..her blir det mange fin stunder i mange år fremover..
    ha en fin helg,håper solen titter frem...
    Klem Linda

    SvarSlett
  13. Skjønner deg godt! Jeg elsker også mann og barn over alt på jord, men det er FANTASTISK med litt alene tid for det! Man blir en bedre mamma og kone når man bare kan være seg selv av og til i tillegg!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...