Forside

mandag 27. april 2009

Fantastiske Paris


Paris er en fantastisk by! Vanvittige byggninger, den ene vakrere og mer storslått en den andre.

Jeg og Mamsi storkoste oss sammen. Fikk jammen brukt apostlenes hester MYE denne helgen :)



Triumfbuen sett fra bussen. Paris er alt for stor til å kunne gå rundt alt, så vi tok en "round tour bus" hvor vi kunne hoppe av og på når vi ville, veldig praktisk.

Våren var kommet for fullt i Paris, nydelige parker i full blomst. Mener dette er tusenfryd, den lilla blomsten nederst i høyre hjørne på bildet vet jeg ikke hva er, men kjenner noen den igjen blir jeg veldig glad for tips om navnet på den.

Frankrike fra sett fra luften. Vi fikk ikke tid til å gå på loppis, dagene gikk utrolig fort. Uten å kunne et eneste fransk ord klarte jeg meg veldig bra. De fleste kan litt engelsk og de som ikke kan det var flinke til å smile og gestikulere... jeg klarte å bestille biff og rødvin hos flere som ikke snakket et ord engelsk :)... kanskje det er JEG som er flink til å gestikulere og smile.. he he.. Absolutt en by som er verdt flere besøk!

6 kommentarer:

  1. Velkommen hjem!!
    Kjekt dere har hatt det fint!!
    Nå er det hverdag, men ikke så gale den heller, ihvertfall ikke når været er så fantastisk! Klem.

    SvarSlett
  2. Velkommen hjem fra en vellykket tur. :)
    Koselig!
    Og her hjemme har vi jo ett nydelig vårvær.
    Det er jo nesten sommer.
    Det er en fryd!

    Angående spørsmålet ditt om hagesenter, så anbefaler jeg Sotra Hagesenter. Det ligger like ved Sartor Senter.
    De har ett godt utvalg, og mange spennende stauder f.eks.
    Det er ett trivelig hagesenter med en enkelt kasse og med en betjening som har god tid.
    Du kan spørre, og du får svar.
    Anbefales! :)

    Jeg lager gjødselvann av brennesler til å gjødsle tomater osv. med i drivhuset.
    Jeg lar brenneslene ligge i mye vann, i en tett balje/bøtte i noen uker.
    Det stinker! ;)
    Siden tar jeg litt av denne blandingen i kannen hver gang jeg vanner. Det er en veldig god gjødsel.
    Jeg dyrker alt i drivhuset uten kunstig gjødsel osv. Derfor.... ;)

    Nyt solen og våren, og ha fine dager, her i gamlelandet igjen.
    Klem fra meg.

    SvarSlett
  3. Skjønner dere hadde en fin tur:-) Det er så mye å oppleve i Paris, kan ikke få med alt bare på en helg.
    En fin-fin uke til deg:-)
    Klem I

    SvarSlett
  4. Velkommen tilbake! Paris er en vakker by, og sikkert perfekt å besøke om våren. Smart måte å få sett byen via bussene, eneste som nytter i løpet av en helg.
    Stilig bilde av deg og mamman din!

    SvarSlett
  5. Velkommen tilbake. Europa er deilig om våren, de ha kommet litt nærmere sommeren enn oss og det er kos. Forstår dere har hatt en kjempefin tur med mange gode opplevelser. Ha en fortsatt fin uke - i Norge.....

    SvarSlett
  6. Så deilig det ser ut som dere har hatt det! Skikkelig vitamininnsprøytning det der... :)

    Ang teppet til tørk....så henger det langt unna veien, og vi var hjemme hele tiden. Var faktisk litt redd for at det skulle bli stjålet.... :)

    Klem M

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...