Forside

mandag 23. mars 2009

Lettstrikket hals


Denne halsen er veldig rask og enkel å strikke. Jeg har brukt flerfarget garn Ara fra Dalegarn. Den er stikket i 2 like deler. Ca 10 masker strikkes rett frem og tilbake ca 50-60 cm. De to delene syes sammen slik at det i forkant er en løs overlapping på ca 2 cm. Den øverste delen er ikke sydd sammen i endene men festet med en knapp.
Her har jeg laget et hjerte av et tovet strikketøy som er klippet til et hjerte

og pyntet med litt perler og garn. På baksiden har jeg festet en sikkerhetsnål sånn at jeg kan bruke hjertet på andre plagg, vekser o.l.

4 kommentarer:

  1. SÅ fin den ble!!
    Virkelig vellykket, Anita!
    Hatt en fin mandag ;o)..
    Trent spinning og Bosu,
    så regner med jeg vil få problemer med å gå i morgen,
    haha!
    Så koselig at dine svigerforeldre likte gaven :o).

    Klem.

    SvarSlett
  2. Flott hals i blått du har laget!!Kjekt å lage enkle og kjeppe bruksting!!
    Ha en fin mandagskveld!

    SvarSlett
  3. Så koselig med en navnesøster og søster søster;0) Så flink du er som har gått ned sååå masse og som tar tak når du igjen går opp! Skjønner at det må være skikkelig vanskelig!! Heldigvis har jeg ikke de problemene!! Ha en flott kveld! Klem!

    SvarSlett
  4. Flott hals i nydelige blåfarger! Fint med enkle, men virkningsfulle mønster. Hjertebrosjen var søt på :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...